vineri, 8 iulie 2011

7 ani de acasa

In Craiovita, la cateva blocuri distanta de blocul meu, pana acum cativa ani, era un camin de asistenta sociala, o casa de copii mai exact. In generala, cei de la caminul respectiv, au incercat sa-i integreze in societate si i-au trimis sa faca macar scoala generala. In clasa mea, am avut 3 copii de la camin, cei drept, pe atunci nu erau foarte poupulari printre noi si de ce sa mint, pe atunci cam fugeam de ei. De ce, nu stiu. Insa dupa ce am crescut, se pare ca acei copii, care acum sunt oameni in toata firea, mereu au avut un mare respect fata de noi, restul, "cei normali".
Ieri, m-am intalnit cu un tip, de la caminul respectiv si sincer, m-a uimit. A salutat politicos, a vorbit cu mine calm, clar si la final, a zis multumesc, a salutat si a plecat.
Acum, ma intreb eu, daca tipul asta a crescut 18 ani intro casa de copii, aia 7 ani de acasa ii are din casa aia? Nu cred eu ca acolo, cineva statea dupa fiecare sa-i invete bunele maniere sau cum sa se poarte in societate.
Intro seara, treceam spre casa, prin cartier, drumul meu intersectandu-se cu al unor tipi. Dupa ce am trecut de ei, am auzit in spatele meu, celebra: "ba hai sa-l batem pe ala". Luasem pozitia defensiva si asteptam, cand privind mai atent catre ei, am vazut pe unul dintre cei 3 colegi din generala. La randul sau, el m-a vazut si a inceput sa rada. M-a salutat si am inceput sa vorbim. M-a intrebat chiar ce mai fac ai mei, cum o mai duc si apoi mi-a spus ca nu avea de gand sa bata pe nimeni, chiar daca era altcineva in locul meu. Nu face deastea, nu are nimic cu oamenii.
Pai in cate alte cazuri, nu imi luam bataie? In cate alte cazuri nu ma trezeam calcat de vreo masina pe trecere? Si apoi injurat ca merg prea incet? Daca oamenii astia nu au avut o casa, de unde au cunostinte despre cei 7 ani?
Se pare insa ca si cei mai dobitoci dintre dobitoci au anii aia, dar din pacate tin minte din ei, doar anii aia in care nu stiau sa mearga, faceau pe ei sau nu stiau sa vorbeasca. Asta din urma , multi nu o stiu nici acum si se pare ca inca mai fac pe ei. Altfel nu imi explic mirosul; ori fac pe ei, ori le pute capul de la cata prostie e ascunsa in el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu