joi, 19 noiembrie 2009

O alta fata a orasului


Iau strazile la pas si ma pierd in ceata ce s-a lasat in seara asta peste oras. Canalele jegoase, elibereaza parfumuri sulfuroase, facand vizibila granita periferiei cu zona centrala. Galagie, frane in intersectii, rateuri date de bmw-uri de bulgaria. 

"-Am stat cu ala la chef aseara!"

"-Pai si gagicuto? "

"A...da-l dracu de prost..."

Si ultimele cuvinte din conversatia unor liceence se pierd sub zgomt de claxon. Ma lovesc de tigani jegosi, ce pleaca la plimbare cu toata satra. La fel de galagiosi ca si traficul din oras, la fel de imputiti ca si gurile de canal peste care trec. 

In fata Bancii Nationale, in lumina xenoanelor unui X6, o cersetoare se leagana si striga. Oamenii o ocolesc cu grija si trec mai departe. Trec si eu mai departe, n-am dat niciodata bani cersetorilor. Sunt curios daca cersetoarea ar muri. Ar ridioca-o cineva de jos? Eu recunosc, nu!

In fata Bisericii Sf Ilie, doi se injura si se trimit unul pe altu la dracu, pentru un loc de parcare. Imi continuui plimbarea spre teatru. O gramada de lume aici, majoritatea liceeni. Privesc spre panorile cu afise, intrebandu-ma ce piesa o fi in seara asta, de a venit atata lume. De fapt e o expozitie de haine si toata lumea se inghesuie sa vada tzoale "da firma". 

Sictirit, cobor la tramvai si astept. In tramvai inghesuiala (e tramvaiul de isalnita), telefoane la care suna aceeasi melodie, tipete, agitatie. Cobor intr-un final dupa ce ma strecor cu greu pe langa o grasa.

Asa arata orasul asta mereu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu