miercuri, 18 mai 2011

Olteni, da' nu prea

"-Si eu sunt oltean, sunt de-al vostru! Am crescut in Bailesti", zise el in timp ce ne privea de sus, vorbind cu accent de ardelean.
Ma uit la el si vazandu-l cum vorbeste, cat de calm sta, cat de inteligent se da, cum lungete fiecare cuvant cu calmul lui de ardelean, imi vine sa ma ridic de pe scaun, sa-l cal pe gat cu un bocanc de armata si sa-i strig in fata: NU ESTI DE-AL NOSTRU!!! Faptul ca te-ai nascut intr-un oras din Oltenia si ai uitat sa vorbesti in cel mai simplu si perfect mod, imediat cum ai trecut Oltul, nu te mai face oltean, nu te mai face sa fii unul de-al meu.
Si ce e cu camasa bagata in blugi?! E o moda sa o porti asa dupa ce pleci din Oltenia, sau noi astia "provincialii" habar n-avem ce e aia moda.
Si ca sa mai dau si alte exemple, cum se face ca atunci cand erati pe meleagurile natale, stiati doar ca, clubul x e langa barul ala unde ne-am imatat odata de am vomitat pe peretii blocurilor din jur si brusc, odata ajunsi intr-un alt oras, de obicei capitalist, rupeti cluburile in fiecare noapte, imbracati cu vestute si cu palariutele alea stupide pe cap.
A, da si sa nu uitam de celebrul smoc de par lasat sa creasca pe post de cioc si pe care il mangaiati in semn de inteligenta. Atingerea ciocului in semn contemplativ, aduce putin din gestul babuinilor , care se scarpina in cur si apoi, duc in semn de inteligenta suprema, degetul la nas.
Asa ca, oltenilor care sunteti voi olteni plecati in alte parti si uitati tot ce tine de locul vostru natal, radeti-va smocul de sub buze, scoateti-va camasile din pantaloni si invatati iar sa vorbiti cu pefectul simplu si dupa, poate mai vorbim ca de la egal la egal.

Tudor Gheorghe-Muica ,suntem neam de piatra

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu